Swedeal Allmänna villkor

Dessa användarvillkor (“Villkoren) reglerar din användning av webbplatser, mjukvaruapplikationer och andra onlinetjänster (tillsammans “Tjänster”) som tillhandahålls av swapping LTD (“Swedeal” eller “vi”). Tjänsterna inkluderar, men är inte begränsade till, webbplatsen som finns på www.swedeal.se, Swedeals mobilapplikation och Swedeals webbläsartillägg, samt all annan onlineegendom som länkar till dessa Villkor.

Genom att använda tjänsterna godkänner du dessa villkor, som innehåller vår policy för godtagbar användning finns på länk. Dessa Villkor är ett bindande avtal mellan dig och Swedeal.

Dessa villkor innehåller bestämmelser som begränsar vårt ansvar gentemot dig och kräver att du löser tvister individuellt, genom slutlig och bindande skiljedom. Det innebär att du avsäger dig rätten att låta en domare eller jury avgöra ditt fall och att du inte kan väcka anspråk i en grupptalan (eller liknande förfarande). Se “Ansvarsfriskrivning”, “Ansvarsbegränsning” och “Gällande lag och tvistlösning” nedan för mer information.

Ändringar

Vi kan göra ändringar i dessa villkor när som helst genom att publicera dem på tjänsterna. Eventuella ändringar kommer att gälla vid tidpunkten för inlägget.

Erbjudanden

Du hittar kuponger, erbjudanden, annonser och andra erbjudanden på Tjänsterna (“Erbjudanden”). Erbjudanden gäller produkter och tjänster som tillhandahålls av tredje part (var och en, en “säljare”), och om du väljer att acceptera ett erbjudande kommer transaktionen att ske mellan dig och säljaren.

Swedeal har relationer med vissa säljare, och vi kan få betalt av varumärken eller erbjudanden, inklusive för marknadsförda varor. Swedeal är inte part i, eller på något sätt ansvarig för, dina interaktioner med en Säljare, inklusive när vi har en affiliate relation med Säljaren. Vi är inte ansvariga för att uppfylla Erbjudanden eller för produkterna och tjänsterna i ett Erbjudande. Mer information om hur vi arbetar med våra affiliate partners och andra säljare finns här: ……länk www.tradetracker.com www.amazon.se www.awin.com

Innan du köper en produkt eller tjänst eller på annat sätt accepterar ett Erbjudande, vänligen läs hela beskrivningen av Erbjudandet, inklusive det finstilta och all ytterligare information, villkor och villkor på Säljarens webbplats. Du ansvarar för att förstå vad du köper och för att följa säljarens instruktioner. Villkoren för Erbjudanden, inklusive rabatter, återbetalningar och avbokningspolicyer, styrs av Säljarens policy, inte vår. Kontakta säljaren direkt för frågor angående erbjudandet eller din transaktion med säljaren.

Våra standarder för innehållsgemenskap

Utöver dina andra skyldigheter enligt dessa villkor, inklusive vår policy för acceptabel användning, måste du följa följande:

  • Använd inte tjänsterna, inklusive vår webbplats, app eller tillägg, om du är under 16 år.
  • Du måste följa alla tillämpliga lagar, avstå från att bryta mot tredje parts rättigheter och följa alla tillämpliga tredjepartsvillkor och avtal i samband med din användning av tjänsterna.
  • Du måste följa alla policyer som publiceras på tjänsterna.
  • Dina erbjudanden får endast innehålla produkter eller tjänster som faller inom kategorierna som visas på tjänsterna.
  • Du får inte reproducera, distribuera, modifiera, förbereda härledda verk av, översätta, reverse engineering, omvänd kompilera eller demontera tjänsterna eller någon del av tjänsterna.
  • Härled inte källkoden för tjänsterna av någon anledning.
  • Hyr, sälj eller underlicensiera inte någon av tjänsterna.
  • Skada inte, stör, stör eller överbelasta inte tjänsterna på ett orimligt sätt.
  • Lägg inte upp erbjudanden där du är säljare eller tillverkare av produkten eller tjänsten som erbjuds i affären. Kontakta gärna vårt affärsutvecklingsteam länk för att lära dig mer om hur vi kan presentera bra erbjudanden för våra användare.

Erbjud eller acceptera inte ersättning för att rösta på en affär.

Vårt innehåll och äganderätt

Kopiera, återanvänd eller distribuera inte något innehåll som finns på tjänsterna, inklusive andra användares användarinnehåll och erbjudanden, för något syfte, utan vårt uttryckliga skriftliga tillstånd. Kopiera eller visa till exempel inte Erbjudanden via någon annan webbplats eller app. Såvida vi inte har gett dig uttryckligt skriftligt tillstånd, samtycker du specifikt till att inte få åtkomst till (eller försöka få åtkomst till) någon av tjänsterna på något automatiskt sätt (inklusive skript, sökrobotar eller andra bots) och att följa instruktionerna i robots.txt-fil som finns på tjänsterna. Förutom vad som anges i dessa villkor, samtycker du till att inte kopiera, distribuera, modifiera eller göra härledda verk av något material utan föregående skriftligt medgivande från ägaren av sådant material. Namnet “Swedeal” och andra Swedeal-märken, logotyper, mönster och fraser som vi använder i samband med våra tjänster är varumärken, servicemärken eller klädsel som tillhör Swedeal i USA och andra länder. De får inte användas utan vårt uttryckliga skriftliga tillstånd. Alla rättigheter som inte beviljas under dessa villkor är reserverade av oss.

Överträdelse

Vi respekterar immateriella rättigheter och förväntar oss att våra användare gör detsamma. Om du anser att dina immateriella rättigheter har kränkts, vänligen informera oss genom att följa instruktionerna som finns här: länk.

Ytterligare villkor för Swedeal iOS-appen

Det här avsnittet innehåller ytterligare villkor som gäller för användare av Swedeals mobilapplikation som laddas ner från Apple Inc.s (“Apple”) App Store (“Swedeal iOS-appen”):

  • Dessa villkor gäller endast mellan dig och Swedeal, och inte med Apple, och Apple ansvarar inte för Swedeal-appen eller ditt användarinnehåll.
  • Apple har ingen skyldighet att tillhandahålla några underhålls- eller supporttjänster med avseende på Swedeal-appen. Apple ansvarar inte för att ta upp några anspråk från dig eller någon tredje part som rör Swedeal-appen.
  • I händelse av att någon tredje part hävdar att Swedeal-appen eller ditt innehav och användning av Swedeal-appen gör intrång i den tredje partens immateriella rättigheter, kommer Apple inte att ansvara för utredning, försvar, förlikning eller avveckling av sådan immateriell egendom. intrångsanspråk.
  • Apple och Apples dotterbolag är tredje parts förmånstagare av dessa villkor, och när du godkänner dessa villkor kommer Apple att ha rätt (och kommer att anses ha accepterat rätten) att genomdriva dessa villkor mot dig som en tredje parts förmånstagare.

Kontaktinformation

Du samtycker till att vi kan kommunicera med dig genom att använda all kontaktinformation som du har gett oss (t.ex. e-post, mobilnummer, fysisk adress). Du kan välja bort vissa av dessa kommunikationer.

Du kan kontakta oss på:

Swapping LTD

71-75, Shelton Street, Covent Garden, London, WC2H 9JQ,

United Kingdom

Integritetspolicy

Vår sekretesspolicy finns här: länk

Giveaways, kampanjer och erbjudanden

Våra allmänna villkor för giveaways, kampanjer och erbjudanden finns här: (link)

Individuella giveaways, kampanjer och erbjudanden kan ha ytterligare eller separata villkor, som kommer att tillhandahållas med giveawayen, kampanjen eller erbjudandet.

Lojalitetsprogram

Våra allmänna villkor för ditt deltagande i Swedeals lojalitetsprogram finns här: länk

Indemnity

Du kommer att gottgöra, försvara och hålla Swedeal och dess dotterbolag, tjänstemän, styrelseledamöter, aktieägare, anställda, entreprenörer, licensgivare, licenstagare, agenter, säljare och representanter, och andra användare av Tjänsterna (de “Täckta Entiteterna”) skadeslösa mot alla ansvar, anspråk, kostnader, skadestånd, förlikningar och utgifter (inklusive räntor, straffavgifter, advokatarvoden och expertvittnesarvoden) som ådras av någon täckt enhet på något sätt som härrör från eller relaterar till dessa villkor, din användning av tjänsterna eller din Användarinnehåll. Vi förbehåller oss rätten att på din bekostnad överta det exklusiva försvaret och kontrollen av alla frågor som är föremål för gottgörelse från dig. Du samtycker till att samarbeta med vårt försvar av sådana anspråk.

För att utöva denna rätt, vänligen kontakta oss:

  • Via e-post på affiliate@sedeal.se
  • Online i https://help.Swedeal.se/

Det här avsnittet innehåller upplysningar som krävs av California Consumer Privacy Act (“CCPA”) och gäller endast för “personlig information” som är föremål för CCPA (“CPI”). Som nämnts ovan bör du granska Extensions sekretesspolicy för olika CCPA-upplysningar relaterade till våra webbläsartillägg.

KPI vi samlar in, avslöjar för affärsändamål och säljer. Under de senaste 12 månaderna har vi samlat in, avslöjat för affärsändamål och sålt följande kategorier av CPI om konsumenter i Kalifornien.

Kategorier av CPIAvslöjas i affärssyfte till följande kategorier av tredje parter:Säljs till följande kategorier av tredje parter:
Personliga och onlineidentifierare kan delas in i två grupper:
Individuella identifierare (som för- och efternamn, e-postadress eller telefonnummer)Handlare Affiliate-nätverk TjänsteleverantörerIngen
Onlineidentifierare (som enhetsreklamidentifierare och andra unika onlineidentifierare)Handlare Affiliate-nätverk Tjänsteleverantörer Reklam-/marknadsföringsföretag Sociala nätverkHandlare Affiliate-nätverk Reklam-/marknadsföringsföretag
Egenskaper för skyddade klassificeringar enligt Kalifornien eller federal lag (som ras eller kön)TjänsteleverantörerIngen
Kommersiell information eller transaktionsinformation (som allmän information om varor som köpts, erhållits eller övervägts)TjänsteleverantörerHandlare Affiliate-nätverk Reklam-/marknadsföringsföretag
Internet eller annan elektronisk nätverksaktivitetsinformation (som surfhistorik, sökhistorik, interaktioner med en webbplats, e-post, applikation eller reklam)Tjänsteleverantörer Reklam/marknadsföringsföretag
Geolokaliseringsinformation (begränsad till allmän platsinformation, som din stad eller stat)TjänsteleverantörerHandlare Affiliate-nätverk Reklam-/marknadsföringsföretag
Slutsatser dragna från ovanstående information om dina förutspådda egenskaper och preferenserTjänsteleverantörerHandlare Affiliate-nätverk Reklam-/marknadsföringsföretag

Källkategorier. Vi samlar in CPI från följande kategorier av källor:

-Konsumenter;
-Köpmän;
-Affiliate-nätverk;
-Sociala nätverk;
-Tjänsteleverantörer; och
-Kommersiella dataåterförsäljare.

Varför vi samlar in, använder och delar CPI. Vi använder och avslöjar den CPI som vi samlar in för våra kommersiella och affärsändamål, som beskrivs närmare i denna integritetspolicy. Dessa kommersiella och affärsändamål inklusive, utan begränsning:

  • Våra kommersiella syften inkluderar marknadsföring, reklam, lotterier och möjliggörande av kommersiella transaktioner.
  • Våra affärsändamål som identifieras i CCPA, som inkluderar:
    • Revision relaterad till vår interaktion med dig;
    • Lagstiftning efterlevs;
    • Upptäcka och skydda mot säkerhetsincidenter, bedrägerier och olaglig aktivitet;
    • Felsökning;
    • Utföra tjänster (av oss eller vår tjänsteleverantör) såsom kontoservice och analys;
    • Forskning för vår tekniska och affärsmässiga förbättring;
    • Intern verksamhet;
    • Aktiviteter för att underhålla och förbättra våra tjänster; och
    • Andra engångsanvändningar.

Dina rättigheter. Invånare i Kalifornien har vissa rättigheter med avseende på KPI som samlas in av företag. Om du är bosatt i Kalifornien kan du välja att utöva följande rättigheter avseende CPI om dig, med förbehåll för vissa undantag och begränsningar:

  • Rätten att veta vilka kategorier och specifika delar av CPI vi samlar in, använder, avslöjar och säljer om dig, kategorierna av källor från vilka vi samlade in din CPI, våra syften med att samla in eller sälja din CPI, kategorierna för din CPI som vi har antingen sålt eller avslöjat i affärssyfte, och de kategorier av tredje parter som vi har delat CPI med.
  • Rätten att begära att vi raderar den CPI som vi har samlat in från dig.
  • Rätten att välja bort vår försäljning(er) av din CPI. Observera att om du väljer bort vissa typer av försäljning, kommer vi inte att kunna förse dig med de tjänster som är beroende av sådan försäljning.
  • Rätten att inte få diskriminerande behandling för utövandet av de integritetsrättigheter som ges av CCPA.

För att begära att få utöva någon av ovanstående rättigheter, klicka på någon av länkarna ovan och ange ditt namn, e-postadress och annan begärd information. Du kan även kontakta oss via e-post på info@aseel.ma.

Verifiering. Om du skickar in en begäran om åtkomst eller radering måste vi verifiera din identitet. Vi gör detta genom att jämföra informationen i din förfrågan med CPI som vi har samlat in om dig. Observera att vi kan behöva begära ytterligare information från dig för att verifiera din identitet eller förstå omfattningen av din begäran, även om du inte kommer att behöva skapa ett konto hos oss för att skicka en begäran eller få den uppfylld.

Auktoriserad agent. Du kan utse en auktoriserad agent för att göra en CCPA-begäran å dina vägnar. Vänligen kontakta oss på privacy@Swedeal.ne for details.

Minderåriga. Vi säljer inte medvetet KPI för minderåriga under 16 år.

Information om förra årets CCPA-förfrågningar. År 2021, med avseende på förfrågningar från alla individer, Swedeal:

Fick 6 förfrågningar om att få veta, efterkom helt eller delvis alla och nekade ingen av dem.
Fick 33 förfrågningar om att radera, följde dem helt eller delvis och nekade ingen av dem.
Fick 4767 förfrågningar om att välja bort dataförsäljning, följde dem helt eller delvis och nekade ingen av dem.

Det genomsnittliga antalet dagar inom vilka Swedeal i sak svarade på konsumenters förfrågningar om att få veta, förfrågningar om radering och förfrågningar om att välja bort under föregående kalenderår var mindre än 3 dagar.

Gör Swedeal någonsin ändringar i sin integritetspolicy?

Swedeal kan komma att göra ändringar i denna integritetspolicy från tid till annan. Om vi ändrar denna integritetspolicy kommer vi att lägga upp en uppdaterad sekretesspolicy online och länka till den från våra egenskaper. Vi uppmuntrar dig att regelbundet granska vår sekretesspolicy så att du är medveten om och förstår vår nuvarande sekretesspraxis.

EU Privacy Rights

I decennier har EU hållit höga krav på data protection law . Lagen ger individer rätt att utöva specifika dataskyddsrättigheter och ålägger (offentliga eller privata) organisationer som behandlar deras uppgifter att respektera dessa rättigheter.

I april 2016 antog EU en ny rättslig ram – the General Data Protection Regulation (GDPR) och dataskyddsdirektivet för brottsbekämpnings- och polisområdet.

Fullt tillämplig i hela EU i maj 2018, GDPR är den mest omfattande och progressiva dataskyddslagstiftningen i världen, uppdaterad för att hantera konsekvenserna av den digitala tidsåldern.

Det gäller organisationer eller företag som inte är etablerade i EU som erbjuder varor och tjänster till individer i EU eller övervakar deras beteende. Det skapar nya rättigheter för individer i den digitala miljön och flera nya och detaljerade skyldigheter för samarbete.

Globalt sett finns det en ökande ökning av lagar om dataskydd (ibland kallat datasekretess i länder utanför EU). Många av dessa lagar är starkt påverkade av EU:s regler, som länge har ansetts vara guldstandarden inom dataskyddslagstiftningen.

Över 100 länder runt om i världen har nu dataskyddslagar på plats: mindre än hälften av dessa länder finns i Europa (28 EU-medlemsstater och andra). Majoriteten av dataskyddslagarna har antagits utanför Europa, med den snabbaste tillväxten sett i afrikanska länder.

Inom EU är integritets- och dataskydd inte absoluta rättigheter och kan begränsas under vissa förutsättningar enligt EU:s stadga om grundläggande rättigheter.

Rätten till integritet och dataskydd kan behöva balanseras mot andra EU-värderingar, mänskliga rättigheter eller offentliga och privata intressen såsom de grundläggande rättigheterna till yttrandefrihet, pressfrihet eller tillgång till information.

Rätten till integritet och dataskydd kan också behöva vägas mot andra allmänna intressen, som nationell säkerhet. EU:s medlemsstater antar åtgärder för att bekämpa terroristhot, men mer allmänt för att stärka det rättsliga och polisiära samarbetet i brottmål i area of Freedom, Security and Justice (AFSJ).

Inom EU är nationell säkerhet enbart varje medlemsstats ansvar och beskrivs i fördraget om EU:s funktionssätt (artikel 4.2 i EUF-fördraget).

Men domstolarna undersöker nu gränserna för denna behörighet med hjälp av den specifika rättsliga bestämmelsen om datalagring: enligt EU-domstolen (CJEU), även åtgärder som avviker från EU-lagstiftningen omfattas av stadgan om de grundläggande rättigheterna.

Hur som helst är omfattningen av insamling, lagring och gränsöverskridande utbyte av personuppgifter mellan medlemsstaterna i brotts- och terrorismfrågor enorm.

Den ökade tillgången till europeiska databaser samt till kommersiella uppgifter för brottsbekämpande ändamål utmanar balansen mellan integritet och säkerhet.

Dataskyddsmyndigheter har i allmänhet en central roll att spela för att säkerställa denna balans mellan integritet och andra intressen, inklusive inom den känsliga säkerhetsdomänen där deras roll ökar. till exempel, den 1 maj 2017 tog datatillsynsmannen över tillsynen över dataskyddet Europol, EU-organet som aktivt samarbetar med brottsbekämpande myndigheter för att bekämpa internationell brottslighet och terrorism.

Datatillsynsmannens roll som oberoende rådgivare till EU-institutionerna avser alla frågor som rör behandling av personuppgifter, inklusive initiativ för att förbättra säkerheten i EU och nya verktyg för datautbyte för brottsbekämpande myndigheter.

Datatillsynsmannen har faktiskt utfärdat ett flertal yttranden om initiativ för att utöka informationsutbytet för brottsbekämpande ändamål inom EU, inklusive om inrese-/utresesystemet och EU:s PNR – men även utanför Europa, såsom paraplyavtalet med USA och PNR-avtal med icke -EU-länder.